۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

لذت های منتهی به مرگ

شاید امروز یکی از به یاد ماندنی ترین روز هایم باشد. امروز روزی بود که اولین نشریه ملی جامعه اسلامی دانشجویان در تمام ایران اسلامی منتشر شد. البته که برای این امر دوستان بسیاری زحمت کشیدند و من تنها مسئول شورا سردبیری بودم. کار، کار بزرگی بود و بسیار لذت بخش با تمام سختی هایش.

در این میان لازم است از دوستانی که در این امر بی دریغ کمک کردند نیز نام ببرم.

حسین زینلیان: دبیرکل جاد. برادری بزرگتر که بی دریغ حمایت کرد و بی دریغ مشاوره داد و تمام تلاشش را کرد که نشریه بیرون بیاید

حبیب قادری: قائم مقامم، قوت قلبی است این پسر برای من، از کارش و مسرش زد و رفت تهران برای پیگیری های انتشار نشریه. بعضی از کار هایش فراموش نشدنی است

جسین اخگرپور: معاون مالی اتحادیه، معرکه است و بس. رایزنی های مالی و چاپ خانه را او لطف کرد و انجام داد

ابراهیم وکیلی گندمانی: معاون اجرایی دبیرکل، ساکت و ارام اما بسیار با ذوق. طراح کمکم نکرد و بد قولی کرد اگر ابراهیم نبود در هیچ حالت تشریه منتشر نمی شد. کارش را بلد است

علی ناصری و علی عرب: از دوستان نزدیکم هستند با تمام مشغله ای که داشتند لطف کردند برای نشریه مطلب آماده کردند

خانم اثنی عشری: معاون نشریاتم، خدا خیرشان دهد زحمات بسیاری کشیدند برای شماره اول بنده این الطاف را فراموش نمی کنم

اما از این ها که بگذریم امروز سایت جادنیوز که بنده سر دبیر آن هستم بر حسب مسئولیتم بعد از نزدیک به یک ماه دوباره راه اندازی شد. خبر خوبی بود چون جادنیوز برای تشکل در عین بی ارزشی بسیار مهم است.

این روز نسبتا خوب در اخر که در راه شهرستان بودم جذاب تر نیز شد. اتوبوس در حال چپ کردن بود و من نیز با ابراهیم وکیلی تلفنی صحبت می کردم. ناخداگاه خنده ام گرفت.بی دلیل،

لاستیک جلو اتوبوس ترکید اما چپ نکرد

خداراشکر

94/7/29

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۱۷ ۱ نظر

حمایت از یک تشکل دانشجویی به بهای محدودکردن یک تشکل دیگر اخلاقی نیست

مسعود رشید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص مشکلات تشکل جامعه اسلامی دانشکده شهید منتظری مشهد در ابتدای سال جدید تحصیلی گفت: دانشکده با شروع ترم تحصیلی جدید یکی از دو اتاق تشکل جامعه اسلامی را جهت حمایت از ایجاد تشکل انجمن اسلامی بسته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این اتاق را مسئولان دانشگاه از ما گرفته‌اند و مشکلاتی جهت فعالان دانشجویی این تشکل ایجاد کرده‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشکده شهید منتظری مشهد با اشاره به ایجاد تشکل انجمن اسلامی در دانشکده شهید منتظری مشهد، تصریح کرد: این تشکل در حال حاضر در دانشکده وجود ندارد و گویا تعدادی از دانشجویان درخواست ایجاد این تشکل را در قالب نامه به مسئولان دانشگاه داده‌اند.

رشید با انتقاد از بی توجهی مسئولان دانشگاه نسبت به تشکل‌های ارزشی علی رغم بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: این رفتار از سوی مسئولان دانشگاه با منویات رهبر معظم انقلاب در تضاد است، ایشان بر حمایت از تشکل‌های ارزشی، نراندن این تشکل‌ها با چوب افراطی و غیره تاکید دارند.

وی با اشاره به ایجاد تشکل انجمن اسلامی در این دانشگاه، تصریح کرد: ما هیچ مشکلی با تاسیس این تشکل نداریم؛ بلکه اعتقاد داریم دانشجویان باید در محیط دانشگاهی فعال و پویا عمل کنند؛ اما این رفتار دوگانه از سوی مسئولان دانشگاه که جهت حمایت از یک تشکل دانشجوییٰ تشکل دیگر را محدود می‌کنند؛ غیر قابل قبول است.

رشید به اتاق رسانه و بانک نرم افزار تشکل جامعه اسلامی دانشکده شهید منتظری اشاره داشت و گفت: این اتاق در ابتدا به عنوان بانک نرم افزار فعال بود و در ادامه خدمات خود را به دانشجویان و دانشگاه ارائه می‌داد، به نحوی که به دلیل دور بودن دانشگاه از مرکز شهر مشکلات نرم افزاری و غیره دانشجویان و دانشگاه را به خوبی مرتفع می‌کردیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشکده شهید منتظری مشهد در پایان، یادآور شد: در حالی که سال تحصیلی جدید با شور و شوق برای دانشجویان آغاز می‌شود، دانشگاه نباید در اقدامی عجولانه جهت حل مشکل یک تشکل، تشکلی دیگر را در محدودیت و فشار قرار دهد که امیدواریم مسئولان دانشگاه تجدید نظری در این تصمیم داشته باشند.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۲ ۰ نظر

سیاسی بازی‌ها باعث کاهش رشد علمی در دانشگاه‌ها شد/ وزارت علوم رویکرد خود را تغییر دهد

مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دولت تدبیر و امید از همان ابتدای شکل‌گیری نشان داد موضعی که نسبت به وزارت علوم دارد خیلی انقلابی نیست و از همان ابتدا افرادی برای تصدی وزارت علوم در نظر گرفته شد که دارای سوابق خوبی نبودند.

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: وزارت علوم در این دولت همواره با حاشیه‌هایی مواجه بوده است، در یک زمان بحث بورسیه‌ها مطرح شد و یکسری از دانشجویان نخبه درگیر این مسئله شدند، مسئولان وزارت علوم آمارهای عجیبی را در مورد تخلف دادند ولی بعد مشخص شد چنین چیزی نبوده است.

رشید خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در دولت جدید شاهد آن بودیم بحث تغییر معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها بود. مسئولان کسانی را به عنوان معاون فرهنگی انتخاب کردند که از همان روزهای اول فعالیت‌های دانشجویان انقلابی را محدود کردند و سعی کردند تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی را کنار بزنند.

این فعال دانشجویی در ادامه به شکل‌گیری تشکل‌های دانشجویی دولت ساخته در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد تشکیل‌های دولت ساخته هم یکی از مسائلی بود که اخیراً شاهد آن بودیم، از طرفی هم حمایت‌های بسیار خوبی از این تشکل‌ها صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها هم از مواردی بود که فضای دانشگاه‌ها را با مشکل روبرو و از مسیر اصلی دور کرد تا آنجایی که مقام معظم رهبری تذکراتی را نسبت به این مسئله دادند. البته به نظر می‌رسد برخی از مسئولان وزارت علوم کوتاه نیامده و سعی می‌کنند به هرنحوی شده کنسرت‌ها را برگزار کند.

رشید یادآور شد:‌ این سیاسی بازی‌ها و سیاسی کارها باعث شد ما شاهد کاهش رشد علمی در دانشگاه‌ها باشیم مسئله‌ای که بارها نسبت به آن هشدار داده شده بود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: انتظار ما این است که وزارت علوم رویکرد خود را تغییر دهد از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم از مسئولان وزارت علوم در این خصوص مطالبه کنند. تا ان‌شاء‌الله به رشد علمی بیشتر توجه شود.

وی در خاتمه گفت: در سالی قرار داریم که انتخابات مجلس در آن برگزار می‌شود به همین خاطر برخی از گروه‌ها سعی می‌کنند از محیط دانشگاه سوءاستفاده کنند لذا باید حساسیت بیشتری نسبت به فضای دانشگاه وجود داشته باشد.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۱ ۰ نظر

آقایان خمودگی دانشجویان راازعدم دخالت درمعادلات می‌دانند!

مسعود رشید در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، پیرامون تفاوت‌های مصداقی نشاط در فضای علمی،گفت: در روز گذشته و در سال‌های اخیر صداهایی با مضمون لزوم تزریق نشاط و شادی به فضای دانشگاه به گوش می‌رسد که بی شک خواسته تمامی دانشجویان و دانشگاهیان است، ولی مصداق آن جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: اختلاف اینجاست که ما شادی و نشاط را در دانشگاه‌ها در راستای تقویت معنویت و تقویت بنیه علمی کشور و با عنایت به وظیفه اصلی دانشجو درکسب علم می‌دانیم ولی آقایان شادی را در دانشگاه ابتدا در برگزاری کنسرت می‌دیدند تا جایی که مقام معظم رهبری واکنش نشان دادند و امروز نیز شادی در دانشگاه را در سیاسی کردن آن می‌بینند.

عضو جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این نکته که آقایان خمودگی دانشجویان را ناشی از عدم دخالت آنها در معادلات جامعه و دانشگاهی می‌دانند،اظهار داشت: با این اوصاف مسئولان به هیچ وجه آمادگی شنیدن صدای مخالف را ندارند که برای نمونه می‌توان به تعلیق انتخابات تشکل‌ها اشاره کرد. مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که باید جریان مومن و انقلابی را حفظ کرد اما بعضا در دانشگاه‌ها مسئولین فرهنگی تلاش دارند تا دانشجویان انقلابی را منزوی کنند.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه امنیتی نیست بلکه آن را امنیتی جلوه می‌دهند،ادامه داد: دانشگاه امنیتی زمانی است که رییس جمهور در دانشگاه سیستان و درفضایی کاملا نظامی و امنیتی سخنرانی می کند و زمانی است که قبول انتخابات قانونی تشکل های انقلابی تایید نمی‌شود که باید بگوییم با چنین رویکردی نمی توان دانشجو انقلابی و مدافع انقلاب را منزوی کرد.

رشید با بیان اینکه دولت از تشکل‌های انقلابی حمایت نمی‌کند، گفت: تشکل‌های انقلابی با کسری بودجه مواجه‌اند و دانشگاه‌ها سعی در مسکوت نگه داشتن دانشجویان دارند.

وی در پایان در مورد رویکرد تشکل‌های انقلابی نسبت به تشکل‌های دولت ساخته جدید،خاطرنشان کرد: از فعالیت تشکل‌های نوپا استقبال می‌کنیم اما باید توجه داشت که  این تشکلها با رویکرد مدافع فتنه هم صدا نشوند که در این صورت باید با آنها برخورد شود.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر

همایش «ستیز با استکبار» فردا برگزار می‌شود

مسعود رشید مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با استکبارستیزی این اتحادیه همایش «ستیز با استکبار» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این همایش از فردا 12 شهریور در دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و با حضور اعضای این اتحادیه از سراسر کشور برگزار می‌شود.

رشید در خاتمه با بیان اینکه این همایش 5 روزه خواهد بود، گفت: در این همایش اعضای 60 دفتر از دفاتر اتحادیه شرکت خواهند کرد.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۸ ۰ نظر

برخی شعار روشنگری در دانشگاه‌ها می‌دهند ولی سخنرانی‌های انقلابی را لغو می‌کنند

مسعود رشید مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار «نسیم» درباره تفاوت‌های مصداقی نشاط در فضای علمی اظهار داشت: این چند روز گذشته و در سال های اخیرصداهایی با مضمون لزوم تزریق نشاط و شادی به فضای دانشگاه به گوش می رسد که بی شک خواسته تمامی دانشجویان و دانشگاهیان است، ولی مصداق آن جای تامل دارد.

رشید با تاکید بر فهم صحیح از تعریف نشاط علمی خاطرنشان کرد: اختلاف اینجاست که ما شادی و نشاط را در دانشگاه ها در راستای تقویت معنویت و تقویت بنیه علمی کشور و با عنایت به وظیفه اصلی دانشجو درکسب علم می دانیم ولی آقایان شادی را در دانشگاه ابتدا در برگزاری کنسرت می دیدند تا جایی که مقام معظم رهبری واکنش نشان دادند و امروز نیز شادی در دانشگاه را در سیاسی کردن آن می بینند.

وی با بیان این نکته که آقایان خمودگی دانشجویان را ناشی از عدم دخالت آنها در معادلات جامعه و دانشگاهی می دانند افزود: با این اوصاف مسئولان به هیچ وجه آمادگی شنیدن صدای مخالف را ندارند که برای نمونه می توان به تعلیق انتخابات تشکل ها اشاره کرد. مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که باید جریان مومن و انقلابی را حفظ کرد اما بعضا در دانشگاه ها مسئولین فرهنگی تلاش دارند تا دانشجویان انقلابی را منزوی کنند.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه فضای دانشگاه امنیتی نیست بلکه آن را امنیتی جلوه می دهند اظهار داشت: دانشگاه امنیتی زمانی است که رییس جمهور در دانشگاه سیستان و درفضایی کاملا نظامی و امنیتی سخنرانی می کند و زمانی است که قبول انتخابات قانونی تشکل های انقلابی تایید نمی شود که باید بگوییم با چنین رویکردی نمی توان دانشجو انقلابی و مدافع انقلاب را منزوی کرد.

این فعال دانشجویی با تشریح عدم حمایت دولت از تشکل های انقلابی  گفت: تشکل های انقلابی با کسری بودجه مواجه اند و دانشگاه ها سعی در مسکوت نگه داشتن دانشجویان دارند.

مسعود رشید در مورد رویکرد تشکل های انقلابی نسبت به تشکل های دولت ساخته جدید خاطر نشان کرد: از فعالیت تشکل های نوپا استقبال می کنیم اما باید توجه داشت که  این تشکلها با رویکرد مدافع فتنه هم صدا نشوند که در این صورت باید با آنها برخورد شود.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان درمورد ادعای آزادی بیان توسط مسئولین دانشگاهی اظهار داشت: این ناخوشایند است که برخی ها از این دم میزنند که در دانشگاه به روی همه باز است و شعار می دهند که به دنبال روشنگری هستیم اما به کرات شاهد این بوده ایم که جلسات سخنرانان انقلابی به دستورمسئولین لغو شده است.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۳ ۰ نظر

مسئولان انتظار نداشته باشند «مرگ بر انگلیس» را حذف کنیم

مسعود رشید، مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، بااشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران،گفت: از شروع دولت تدبیر و امید در وزارت خارجه نه تدبیری وجود داشته و نه دیگر امیدی به آن است. مواضع منفعلانه دیپلمات خوش خنده ما به حدی است که کشتی نجات ما برای یمنی‌ها به تاراج رفت، به نوجوانان کشورمان تعرض شد و هر کس و ناکسی جرات تهدید ملت بزرگ ایران را کرد و در آخرین اقدام هم ما به مستکبر بزرگ عالم یک قسمت از خاکمان را تقدیم کردیم.

وی تصریح کرد: اینکه ما به روباهی که بارها به ملت ما ظلم کرده سفارت بدهیم،واقعا جای تعجب دارد. این کشور دانشمندان مارا ترور، و در کشور فتنه به پا کرد و حالا ما دوباره به نقطه اول بازگشتیم.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان بابیان اینکه  امروز انگلیس خبیث در ایران سفارت گرفته و جاسوسان دیپلمات خود را راهی ایران اسلامی کرده است،اظهار داشت: سوالی که امروز باید پرسید این است که آیا با توجه به اینکه انگلیس سفارت دارد تکلیف شعار های استکبار ستیزانه ما چه می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمن بودن روباه پیر برای کشور ایران ثابت شده است امیدواریم وزارت خارجه انتظار نداشته باشد که شعار مرگ بر انگلیس را حذف کنیم، چرا که مرگ بر انگلیس التیام بخش زخم های چندین ساله ملت است. یکی از آرمان های انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است که شکر خدا تا قبل از شروع این دولت کم و بیش سخنان استکبار ستیزانه مسئولین به صراحت بیان می‌شد. انتظار ما از دولتی ها این است که ارمان های انقلاب را به صراحت بیان کنند.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۱ ۰ نظر

اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مشخص شدند

مسعود رشید مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بعد از برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان صبح امروز سومین جلسه شورای مرکزی جدید برگزار شد که در این جلسه مسئولیت‌های اعضای این شورا مشخص شد.

رشید ادامه داد: در این جلسه طبق تصمیم شورای مرکزی حسین زینلیان به عنوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مشخص شد و مدت یکسال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: طبق تصمیمات دیگری که در جلسه شورای مرکزی جدید اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گرفته شد علی عرب به عنوان مسئول تشکیلات، متین منتظمی به عنوان مسئول واحد سیاسی، محمدعلی کاویانی به عنوان مسئول واحد آموزش، محمد مختاری به عنوان مسئول واحد فرهنگی، مسعود رشید به عنوان مسئول روابط عمومی اتحادیه انتخاب شدند.

رشید در خاتمه گفت: در ادامه این جلسه همچنین تصمیم براین شد که خانم‌ها نصیری به عنوان مسئول واحد خواهران، احمدی به عنوان قائم‌مقام خواهران، سیمری قائم مقام واحد فرهنگی خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مدت یکسال فعالیت کنند.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۶ ۰ نظر

عربستان در یمن به باتلاقی فرورفته که به راحتی بیرون نمی‌آید

مسعود رشید، عضو جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»،با اشاره به دخالت‌های عربستان در یمن گفت: همینطور که انتظار می‌رفت، پیشبینی رهبری درست از آب درآمد چراکه بینی عربستان در یمن به خاک مالیده شده و پس از شکست آن‌ها در یمن آل‌سعود در مسائل داخلی به بن‌بست رسیده است. 

وی تصریح کرد: برای همه مشخص و مبرهن است که عربستان در یمن در باتلاقی فرو رفته که به این راحتی‌ها از آن بیرون نخواهد آمد، شاهدیم که طوفان قاطع در صنعا باعث زلزله سیاسی در ریاض شده است.

عضو جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه امروز پادشاه عربستان به خاطر جنگ یمن حاضر می‌شود تمامی مخالفین خود را حتی در پست‌های مدیریتی پایین تغییر دهد،اظهار داشت: پادشاه عربستان از طرفی خود باعث شکافی در بین شاهزادگان می‌شود که نشان از یک پوسیدگی سیاسی در عربستان است. 

وی افزود: پادشاه عربستان حاضر به برکناری وزیر خارجه ۴۰ ساله‌ای می‌شود.حال سوالی مطرح می‌شود که چرا؟، باید گفت تنها به دلیل مخالفت با جنگ یمن و مشخصا این امر تبعات سنگینی برای عربستان خواهد داشت. تغییر ولیعهد کار کوچکی نیست و از آن بوی جنگ سیاسی و داخلی بر سر قدرت استشمام می‌شود. 

رشید با بیان اینکه جانشینی برای ولیعهد انتخاب می‌شود نیز خود می‌تواند بر طبل اختلاف و جنگ داخلی بکوبد،تاکید کرد: این امر با توجه به اینکه میزان توحش بالا در بین سیاستمداران عربستانی و جنگ قدرت  را نشان می‌دهد، تصور اینکه امروز برای پادشاهی آینده میان جانشین ولیعهد و خود ولیعهد نیز اختلافات بالا بگیرد نیز وجود دارد.

وی درپایان خاطر نشان کرد:  از طرفی اگر هرکسی نیز جانشینی ولیعهدی را بگیرد به پادشاهی نزدیک خواهد شد و به نظر بنده این شاخه شاخه شدن قدرت در عربستان در نابودی پادشاهی این کشور بسیار موثر و این امر تسریع خواهد شد. 

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۴ ۰ نظر

امیدواریم مانند داستان مطهری، ضرب و شتم دانشجویان شیراز هم پیگیری شود

مسعود رشید در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به سخنان واقدامات اخیر روحانی گفت: رییس جمهور در دیدار با مردم شیراز با اشاره به شعری بر حافظ سیاست خارجه خود را تعریف کرده که امید ما این بود رییس جمهور به جای شعر حافظ به آیات قران توجه می‌کردند چرا که «اشدا علی الکفار و رحما بینهم »اصلا همسو با مدارا کردن با دشمنان نیست و قران اقدام محکم و اساسی علیه کفار را توصیه می‌کند.

وی تصریح کرد: اتفاقات، کتک کاری‌های و حاشیه‌های دیدار رییس جمهور بوی مروت با دوستان را نمی‌دهد. این دوستان‌‌‌ همان کسانی هستند که قرار بود به جهنم بروند، این دوستان‌‌‌ همان کسانی هستند که در قبال اعلام مطالبه رهبری و یادآوری مطالبه ایشان در مورد انتشار فکت شیت مورد ضرب و شتم از سوی محافظان رییس جمهور قرار گرفته‌اند. امیدواریم‌‌‌ همان طور که رییس جمهور برای ضرب و شتم فرد معلوم الحالی مثل علی مطهری دستور ویژه صادر کردند، برای قشر منتقد هم دستور ویژه‌ای صادر کرده تا بلکه با اینگونه افراد تندرو برخورد جدی شود. 

قائم مقام روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه امروز به دلیل اعلام مطالبه رهبری فردی کتک می‌خورد و این اصلا قابل قبول نیست،اظهار داشت: فکت شیت ایرانی هنوز صادر نشده و مردم محرم به مسئولین در قبال مذاکرات نیستند و محرمانه‌ای بین این دو وجود دارد و وقتی که مطالبه رهبر مملکت و خودشان را مطرح می‌کنند با کتک پذیرایی می‌شوند و این اصلا قابل قبول نیست.

وی در پایان با اشاره به بحث پول‌های کثیف خاطر نشان کرد: به قول رهبری «با دزد دزد گفتن که کار حل نمی‌شود و اگر برخی توان اثبات این دزدی هارا دارند بهتر است از روزنامه بودن دست بردارند و اقدام عملی کنند که مردم بی‌صبرانه منتظر این اتفاقات هستند». اینکه از شروع دولت تمام حرف‌ها یا وعده بوده و یا تهمت صدای همه را درآورده است. مردم از وعده‌ها ناراحتند و با توجه به تهمت‌های گوناگون از سوی مسئولین درجه اول کشور توان تحلیل حق و ناحق را ندارند و بهتر است برخی از روزنامه بودن دست بردارند و اقدام عملی انجام دهند. 

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۱ ۰ نظر

رفع مشکلات اقتصادی کشور از طریق توان داخلی

مسعود رشید قائم مقام واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بر اساس گفته رئیس جمهور رشد منفی 9 درصد در یک سال و نیم گذشته به مثبت 3 رسیده است، گفت: حل مشکلات اقتصادی از طریق توان داخلی ممکن شده است و دولت باید برای رفع مشکلات اقتصادی نگاهش را به درون و توان داخلی بیندازد.

وی با اظهار نظر در رابطه با اینکه مشکل کشور در بحث اقتصاد، مدیریت است یا تحریم، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس جمهور در جمع استانداران و سفرای منطقه در همایش اقتصاد مقاومتی، دولت در حوزه اقتصاد در یک سال و نیم گذشته معجزه کرده است بنابراین با توجه به آمار رئیس جمهور، مشکل اقتصادی کشور، تحریم نیست.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی برای دومین بار است که توسط دولت افتتاح می‌شود، گفت: اصرار دولت به افتتاح مجدد پروژه‌های عمرانی که توسط دولت قبل هم افتتاح شده‌ بود، نشان از عملکرد مدیریتی نامناسب دارد.

رشید تاکید کرد: به نظر ما دولت در زمینه راه و شهرسازی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است، از لحاظ اقتصادی هم می‌گویند دولت معجزه کرده و تورم کاهش پیدا کرده است، اما در ظاهر مردم چیزی را احساس نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات 92 کشور از نظر عمرانی به مراتب افول کرده و این موضوع مشخصا با افتتاح چند باره پروژه‌های دولت قبل مثل آزاد راه حرم تا حرم و همینطور خط راه آهن اینچه برون و پروژه‌های دیگری در استان‌ها نظیر کارخانه کک‌سازی زرند درست نخواهد شد و باید تغییرات ساختاری‌تر این مشکل حل می‌شود.

این فعال دانشجویی با انتقاد عملکرد وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: این وزارتخانه در طول یکسال و نیم گذشته عملکرد چندان مناسبی نداشته و همینطور قول‌ها و وعده‌های داده شده عملی نشده است و رئیس جمهور برای خدمت به مردم در این حوزه باید فکری اساسی داشته باشند.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید منتظری ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر را مزخرف می‌داند و از طرفی هیچ برنامه‌ای برای مسکن اقشار کم درآمد ندارد و با افزایش چندین باره قیمت‌های مسکن مهر امروز دیگر اقشار کم درآمد به راحتی دستشان به این خانه‌ها نمی‌رسد. به همین دلیل ما از مجلس می‌خواهیم تا به مشکلاتی که در زمینه مسکن، راه وجو دارد وارد شده و علت این مشکلات را پیدا کنند.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۷ ۰ نظر

بسمه تعالی

بسم رب الشهدا

در جهت حفظ اتفاقات تلخ و شیرین روز مره تصمیم بر ایجاد وب سایتی گرفته ام

در این وب سایت اتفاقات مهم روز بازتاب رسانه ها و همینطور بعضی از فعالیت هارا قرار خواهم داد

۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۴ ۰ نظر