مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون آموزش مجلس جایگاه بسیار با اهمیتی دارد و خیلی از قوانین ما در حوزه آموزش و علم در این کمیسیون پایه‌ریزی می‌شوند و به تصمیمات این کمیسیون به شدت روی دانشگاه‌ها تأثیر‌گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس به عنوان نهادی که قانون‌گذار فضای دانشگاه‌هاست باید از افرادی مومن، دلسوز و از کسانی که به آرمان‌های انقلاب پایبندند، تشکیل شود و مسلما اگر کمیسیون آموزش مجلس در میسر درست انقلاب حرکت نکند اتفاقاتی مانند اتفاقات سال 78 رخ خواهد داد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید روی انتخاب رئیس کمیسیون آموزش بسیار حساس باشند و روند انتخاب رئیس این کمیسیون باید قانونی پیش رود.

رشید اظهار داشت: نباید اینگونه باشد که برخی‌ها برای ریاست کمیسیون آموزش دندان‌تیز کنند، باید اجازه داد یک روند قانونی ریاست کمیسیون آموزش را مشخص کند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب رئیس کمیسیون آموزش باید فارغ از بحث‌های سیاسی و جناحی صورت گیرد و فردی که از همه اصلح‌تر است به عنوان رئیس انتخاب شود تا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دچار مشکل نشوند.

رشید یادآور شد: ریاست کمیسیون آموزش باید به گونه‌ای باشد که بیش از این به سیاسی شدن دانشگاه‌ها دامن نزند، انتخاب آقای عارف به عنوان یک فرد سیاسی برای کمیسیون آموزش مجلس بیش از پیش به سیاسی شدن فضای دانشگاه‌ها دامن خواهد زد.

وی افزود: آقای عارف اگر یک مقدار دورنگری داشته باشد مسلما حاضر نخواهند شد که دانشگاه‌ها و فضای علمی ما ضربه بخورد و مسلما بهترین تصمیم را خود آقای عارف می‌تواند بگیرد.