مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، گفت: بعد از ثبت نام‌های فله‌ای و تائید برخی افراد که مجرم و متهم به حمل مواد مخدر بودند یا مرتکب به قتل شده‌اند توسط هیات‌های اجرایی، عموم جامعه به جهت غیر معمول بودن این موضوع انتظارشان جز رد صلاحیت افراد بی‌صلاحیت در هیات‌های نظارت نبود.

دبیر روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: برخی‌ها ادعا دارند که آمار رد صلاحیت‌ها در این دوره توسط شورای نگهبان بسیار بالاست اما آمارها نشان می‌دهد که شورای نگهبان بر حسب قانون و وظایفش به دلیل ثبت نام‌های زیاد، تایید صلاحیت‌های چند برابری نسبت به دوره‌های گذشته داشته است.

وی تاکید کرد: در میان این هیاهوها، مواضع دولتی‌ها بسیار عجیب و خارج از عرف است. برخی‌ها در کمال وقاحت به دنبال تشکیل مجلس دولتی هستند. این آقایان از یک جریان خاص از تریبون عمومی حمایت می‌کنند. سوال اینجاست مگر دولت خود مجری انتخابات نیست؟ این رفتارها در آینده حاشیه‌های انتخابات را زیاد می‌کند که مطمئنا به ضرر مردم و فضای نسبتا ارام جامعه است.

رشید با بیان اینکه نباید گلایه‌هایمان را برای بیگانگان ببریم، ادامه داد: در موضوع هسته‌ای مشاهده کردیم که آقای ظریف در دامان دشمنان از داخلی‌ها گله می‌کرد و به دلیل تکرر این موضوعات مردم یک مقداری عادت کرده بودند. اما اینکه رئیس جمهور مسئله انتخابات و شورای نگهبان را در میان خارجی‌ها مطرح می‌کند جای بسی تعجب است.

وی گفت: دولت باید منش مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد. معظم‌له تقریبا در اکثر دیدارها با سران کشورهای دیگر محوریت بحث را اتفاقات منطقه و استکبار ستیزی قرار می‌دهند نه موضوعات داخلی کشور.

رشید افزود: اینکه برخی‌ها از فضای به وجود آمده به جای اینکه خباثت‌های امریکا را نمایش دهند شرایط داخلی را تشریح می‌کنند. باعث تاسف است.

وی گفت: شورای نگهبان کار خود را به خوبی انجام داد و محکم در مقابل فشارها و هجمه‌ها ایستاد که این مسئله جای قدردانی دارد و مسلما مردم ما ایین مسائل را به خوبی می‌بینند.