مسعود رشید فعال دانشجویی و از ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاه خبرگزاری فارس، با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس به دلیل مخالفت با موضوع شفافیت آرا، گفت: شفافیت یک اصل مهم برای مجلس است و با توجه به اینکه مجلس یک نهاد انتخابی است و نمایندگان از سوی مردم انتخاب می‌شوند نیاز است که مسائل هم برای مردم در آن شفاف باشد.

وی ادامه داد:تا زمانی که مسائل و آرا در مجلس شفاف نباشد و آرا و مسائل به صورت شفاف و واضح بیان نشود برخی از مشکلات هم وجود خواهد داشت.

رشید افزود: اگر شفافیت وجود نداشته باشد پس مردم  که قرار است نمایندگان را ارزیابی کنند با چه معیاری این کار را انجام خواهند داد؟ اصلاً این برای ما عجیب است که چرا از زمانی که پارلمان در کشور تشکیل شده به این موضوع توجه نشده است؟

این فعال دانشجویی افزود: یک سری از نمایندگان معتقدند وجود شفافیت ممکن است باعث ایجاد فشارهایی به آنها شود، این استدلال های ضعیف و سطح پایین بسیار عجیب است، اصلا خاصیت شفافیت این است که نمایندگان نتوانند با برخی شعارها و عدم شفافیت مردم را دور بزنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما الان داریم این است که یک عده می‌آیند و حرف‌هایی را می‌زنند و از مردم رای می گیرند ولی بعد از پیروزی در انتخابات به وعده های خود عمل نمی‌کنند ما اگر به شفافیت برسیم این مسئله در رای آگاهانه مردم بسیار تاثیر خواهد داشت.

رشید تاکید کرد: امروز شفافیت گفتمان غالب مردم است و همه مردم به دنبال شفافیت هستند. به این مسئله نباید بی توجهی شود و شفافیت باید به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب پذیرفته شود و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی گفت: مردم باید کسانی که مخالف شفافیت هستند را بشناسند و اجازه ندهند در دوره‌های بعدی کسانی که مخالف شفاف شدن مسائل در مجلس هستند وارد مجلس شوند. متاسفانه عدم شفافیت موجب شده که مردم و نظام یک مسیر را انتخاب کنند و عده ای با پنهان شدن پشت نبودن شفافیت مسیر دیگری را بروند و این باعث درجا زدن ما در بسیاری از مسائل حل شده است.