مسعود رشید در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، پیرامون تفاوت‌های مصداقی نشاط در فضای علمی،گفت: در روز گذشته و در سال‌های اخیر صداهایی با مضمون لزوم تزریق نشاط و شادی به فضای دانشگاه به گوش می‌رسد که بی شک خواسته تمامی دانشجویان و دانشگاهیان است، ولی مصداق آن جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: اختلاف اینجاست که ما شادی و نشاط را در دانشگاه‌ها در راستای تقویت معنویت و تقویت بنیه علمی کشور و با عنایت به وظیفه اصلی دانشجو درکسب علم می‌دانیم ولی آقایان شادی را در دانشگاه ابتدا در برگزاری کنسرت می‌دیدند تا جایی که مقام معظم رهبری واکنش نشان دادند و امروز نیز شادی در دانشگاه را در سیاسی کردن آن می‌بینند.

عضو جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این نکته که آقایان خمودگی دانشجویان را ناشی از عدم دخالت آنها در معادلات جامعه و دانشگاهی می‌دانند،اظهار داشت: با این اوصاف مسئولان به هیچ وجه آمادگی شنیدن صدای مخالف را ندارند که برای نمونه می‌توان به تعلیق انتخابات تشکل‌ها اشاره کرد. مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که باید جریان مومن و انقلابی را حفظ کرد اما بعضا در دانشگاه‌ها مسئولین فرهنگی تلاش دارند تا دانشجویان انقلابی را منزوی کنند.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه امنیتی نیست بلکه آن را امنیتی جلوه می‌دهند،ادامه داد: دانشگاه امنیتی زمانی است که رییس جمهور در دانشگاه سیستان و درفضایی کاملا نظامی و امنیتی سخنرانی می کند و زمانی است که قبول انتخابات قانونی تشکل های انقلابی تایید نمی‌شود که باید بگوییم با چنین رویکردی نمی توان دانشجو انقلابی و مدافع انقلاب را منزوی کرد.

رشید با بیان اینکه دولت از تشکل‌های انقلابی حمایت نمی‌کند، گفت: تشکل‌های انقلابی با کسری بودجه مواجه‌اند و دانشگاه‌ها سعی در مسکوت نگه داشتن دانشجویان دارند.

وی در پایان در مورد رویکرد تشکل‌های انقلابی نسبت به تشکل‌های دولت ساخته جدید،خاطرنشان کرد: از فعالیت تشکل‌های نوپا استقبال می‌کنیم اما باید توجه داشت که  این تشکلها با رویکرد مدافع فتنه هم صدا نشوند که در این صورت باید با آنها برخورد شود.