مسعود رشید فعال دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن تجلیل از نیروهای سپاه پاسداران برای منهدم کردن پهپاد جاسوسی امریکا گفت: انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا به خوبی مشخص کرد که این گفتمان و ایدئولوژی که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، درست است.

رشید افزود: کشور و مردم چندین سال در پیچ و خم دست دادن‌ها، خنده ها و پشت میز مذاکره نشستن‌ها گرفتار بود تا اینکه توافقی به نام برجام شکل گرفت که نتیجه‌ای هم برای مردم و کشور نداشت. 6 سال هم از عمر دولت روحانی که آغازگر این موضوع بود گذشته و اگر هم اکنون دستاوردهای سازش و مقاومت را مشاهده کنید متوجه می‌شوید کدام یک هزینه بردار تر است.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: ما در دوران مذاکرات با هر قدمی که ما به عقب بر می داشتیم آمریکا گستاخ‌تر می‌شد، با منهدم کردن پهپاد جاسوسی آمریکا شاید برای اولین بار بود که ما واکنش تهاجمی‌تری نسبت گستاخی‌های آمریکا داشتیم حال شما ببینید این واکنش تهاجمی ما چه تبعاتی برای آمریکا داشت و چقدر آنها از موضع ضعف با این قضیه برخورد کردند این تفاوت مقاومت و سازش است. مسلما هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تمام تلاش آمریکا بر این بوده که با اقدامات خود اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی هم که اقتصاد ما هم یک گلوگاه مهم به نام فروش نفت دارد آمریکا سعی کرده با جلوگیری از فروش نفت ما با مشکل روبرو کند.

رشید  با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «جنگ نمی شود مذاکره هم نخواهیم کرد» یادآور شد: مسلما با شلیک اولین موشک و تقابل جدی‌ای کشور ما با آمریکا به نظر کارشناسان قیمت نفت افزایش زیادی خواهد داشت که این موجب می شود ما با فروش نفت کمتری به مقدار پول بالاتری برسیم که این تمام نقشه‌های آمریکا را خراب خواهد کرد لذی آمریکا بیشتر از آنکه خودفروخته‌های داخلی نگران جنگ باشند، نگران جنگ است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد:‌ مسلما ما مدعی نیستیم که در صورت جنگ با آمریکا ضربه نخواهیم کرد اما نکته قابل توجه اینجاست که در هر جنگی که با آمریکا داشته باشیم جمهوری اسلامی دست برتر را خواهد داشت و هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه تاثیرات منفی بالایی را برای آنها خواهد داشت و مسلما جنگ موجب فرو ریختن هیمنه دیپلماتیک آمریکا خواهد شد. آمریکا پایگاه‌هایی در منطقه دارد و جمهوری اسلامی بر همه این پایگاه‌ها مسلط است، مسلما ما دست برتر را خواهیم داشت.

وی گفت: آمریکا بزرگترین هم‌پیمانش که ژاپن است را برای فرستادن پیام به ایران فرستاد و ما قاطعانه پاسخش را دادیم از طرفی ما با هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکا این مقاومت را به منصه ظهور رساندیم. حال اگر مسئولان ما به گفتمان مقاومت توجه کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رشید در خاتمه با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: تقویت تولید ملی، رونق تولید ملی و حمایت از اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات است و ما باید در جنگ اقتصادی پنجه آهنین خود را در پنجه دشمن قرار دهیم، مقاومت یک الگوی بسیار خوب برای مسئولان است و باید مطمئن باشیم اگر مقاومت صورت بگیرد دشمنان ما از لانه عنکبوت سست‌تر هستند.