چند وقتی است که سریال #معمای_شاه را از شبکه یک دنبال می کنم. نقد های مختلف به این سریال را خوانده بودم اما به نظر بنده این سریال تاریخی در بدترین حالت، #عالی_ترین است. کمترین خاصیت این سریال خوب، این است که با صراحت تمام بر دهان تحریف کنندگان شخصیت های انقلابی (همچون آیت الله طالقانی) می کوبد. معتقدم این احمقانه است که بخواهیم ابزاری مانند معمای شاه را به خاطر چند دیالوگ یا چند روایت ناقص از دست بدهیم چه برسد که عده ای آن را #تخطئه می کنند. در بدترین حالت این سریال به وراث خسته و درمانده انقلابیون آن زمان تودهنی می زند و شخصیت واقعی آن بزرگواران را نمایش می دهد. 

شب گذشته دادگاه #آیت_الله_طالقانی و #عزت_الله_سحابی روایت می شد. مواضع ضد امپریالیسمی آیت الله طالقانی و دفاع جانانه ایشان از اسلام همان ابزاری است که جلو تحریف شخصیت ایشان را می گیرد. امروز عده ای پشت عکس یاران #امام_(ره) پنهان می شوند که ذره ای با تفکرات ایشان سازگاری ندارند و این تقصیر ماست چرا که نمی توانیم از ابزار هایمان جهت اثبات حقیقت استفاده کنیم. عزت الله سحابی که پس از #انقلاب_اسلامی به اپوزیسیون جمهوری اسلامی تبدیل شد، برای پیروزی انقلاب شب گذشته به 6 سال حبس محکوم شد. ظاهرا دیده منافعش از این انقلاب تامین نمی شود و برگشته! در آستانه #9_دی، روز #بصیرت و روز پاسداری از ولایت فقیه هستیم و جلو چشم ما هستند کسانی که دیدند منافعشان تامین نمی شود و در 88 به انقلاب اسلامی لگد زدند و بازگشتند.
این بسیار ساده لوحانه و احمقانه است که به خاطر چند دیالوگ، این ابزار را از دست بدهیم تا خود فروخته های داخلی و #غرب_زده با تحریف اشخاص و سخنان آن ها، برای #امریکا دم بتکانند. انقلابیون باید سخنان آن بزرگواران همچون آیت الله طالقانی را با تمام توان در #فضای_مجازی منتشر کنند تا شاید بعضی از وراث #طالقانی_ها، #مطهری_ها و ... خجالت بکشند. معمای شاه #چوب کلفتی است که باید بر سر غرب زدگان داخلی بخورد نه اینکه بر زمین بیوفتد.

انتشار در کانال تلگرام