مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در مورد عدم مغایرت مصوبه دولت درباره IPC با قوانین از طرف مجلس و اعتراض منتقدین به عدم رفع نواقص 9گانه آن، تصریح کرد: مجدداً شاهد دورویی مجلس در مواردی چون IPC هستیم. این قرارداد بین‌المللی است و باید دقت زیادی در این خصوص شود.

وی افزود: قراردادی در سطح IPC باید در صحن علنی مجلس بررسی شود. وجهه خوبی ندارد بدون کار کارشناسی این قراردادها را اجرایی کنند. این اقدام حتماً در صورت عدم بررسی دقیق باعث ایجاد مشکلات اساسی برای کشور خواهد شد.

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به اینکه باید دقت‌نظر زیادی در خصوص این قراردادها صورت گیرد، بیان داشت: اگر انتقادات خاصی به این قراردادها نبود رفتار مجلس صحیح بود، اما باوجود این همه مشکلات و طولانی بودن قراردادها می‌طلبید مجلس دقت زیادی را بر روی آنها گذارد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: معلوم نیست این قرارداد امنیت ملی را تأمین کند. دولت و مجلس بدون در نظر گرفتن نقد منتقدان دلسوز و نمایندگان مجلس اقداماتی را انجام می‌دهند که جای تعجب دارد.

وی ضمن انتقاد از ابلاغ عدم مغایرت مصوبه دولت درباره IPC با قوانین، تأکید کرد: تمام ایرادات قراردادهای جدید نفتی باید برطرف شود. روندی که هیأت رئیسه مجلس در پیش گرفته است کار صحیحی نیست. در برجام هم شاهد بودیم ظرف 20 دقیقه آن را تصویب کردند و امروز می‌بینیم چگونه باعث ایجاد مشکلات عدیده برای کشور شده است.

رشید روند کنونی هیأت رئیسه مجلس در بررسی قراردادهای جدید نفتی را موجب بی‌اعتمادی مردم دانست و تصریح کرد: جای سؤال دارد که چرا اجازه نمی‌دهند این‌گونه مسائل با وقت بیش‌تر و دقت کامل‌تری در صحن علنی مجلس موردبررسی قرار گیرد. در کنار همه این موارد می‌طلبد مجلس نظارت دقیق‌تری بر روی این‌گونه قراردادها چون IPC و FATF داشته باشد.