مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از امضای قرارداد FATF ،گفت: FATF از نظر ظاهری بنا دارد شفافیت مالی ایجاد کند و اجازه ندهد دولت‌ها به گروه‌های تروریستی کمک کنند، ولی تا اینجا مشکلی نیست و لیکن از نظر برخی از قدرت‌های غربی و آمریکا سپاه پاسداران حزب‌الله لبنان هم جزو گروه‌‌های تروریستی محسوب می‌شوند؛ اینجاست که می‌توان متوجه نقشه شوم دشمنان شد.

وی گفت: دولت اگر توافق FATF را بپذیرید باید یک سری از نهادهای انقلابی را در داخل تحریم کند و به خاطر دل کدخدا باید قید نیروهای خودی را بزند که این اقدام به هیچ وجه عقلانی به نظر نمی‌رسد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متأسفانه در کمال ناباوری، دولت این توافق ننگین را پذیرفته است، بعد از این همه اتفاقات ناگوار برای دولت در عدم تحقق وعده‌هایش، شاید بتوان گفت که دولت برای انتخابات آینده دست به دامان غرب و آمریکا شده است.

رشید یادآور شد: قرارداد FATF از آنجایی که برای ما تعهد‌آور است باید قبل از امضا به تأیید مجلس می‌رسید، اینجا شاهد یک بی‌قانونی آشکار از دولت حقوق‌دان هستیم، آقایان زمانی که احساس می‌کنند قانون به سودشان است جنجال می‌کنند، ولی آنجا که قانون به ضررشان است، بی‌خیال هستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت بی‌قانون‌ترین دولت بعد از انقلاب، همین دولت فعلی است، در بحث برجام و قراردادهای نفتی شاهد بودیم به نوعی تلاش کرد مجلس را دور بزند در بحث FATF هم همین موضوع را می‌بینیم.

رشید خاطرنشان کرد: مجلس باید به این مسئله ورود کند و این موضوع را به صورت دقیق و شفاف بررسی کند و درنهایت گزارش کاملی به مردم داده شود.

این فعال دانشجویی افزود: دولت نباید به خاطر اینکه یک دوره انتخابات را به موفقیت پشت سر بگذاریم، منافع ملت و کشور را نادیده بگیرد.

وی گفت: قوه قضائیه باید با کسانی که باعث امضای چنین قراردادی شدند برخورد کند و مسببان این جریان را مجازات کند، قوه قضائیه و مجلس نباید نسبت به این مسئله سکوت کنند.

رشید افزود: از این قرارداد می‌توان به عنوان کاپیتولاسیون دوم یاد کرد، قراردادی که شاید برای شاد کردن دل کدخدا امضا شده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم آقای روحانی از کارگزاران و هاشمی خط می‌گیرد. متأسفانه این روزها برخی از آقایان به خاطر شاد کردن دل کدخدا دست به هر کاری می‌زنند، یک زمان می‌گویند قرن ما قرن موشک نیست و قرن گفتمان است، یک زمان هم مثال ژاپن و آلمان را می‌زنند و می‌گویند این کشورها ارتش‌های خود را کنار زده‌اند تا توانسته‌اند پیشرفت کنند، امروز هم شاید چنین قرارداد ننگینی هستیم،

وی ادامه داد: دولت پیرمردها تمام تلاش خودش را می‌کند که شکست در برجام را بپوشاند، به‌طورمثال بحث کنسرت‌ها را به عنوان مسئله اول کشور تبدیل می‌کند، امروز هم به نظر می‌رسد به دنبال برنامه‌های دیگری است.

رشید تصریح کرد: به اعتقاد ما دولت ضعیف و مستقل به مراتب از دولت قوی و وابسته بهتر است و امیدواریم در ماه‌های باقی‌مانده عمر دولت آقایان تغییری در رویه خود ایجاد کند چه بسا توفیقاتی برای مردم حاصل شود.