مسعود رشید، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد حذف 5000 میلیارد از بودجه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت‌مردان، حمایت از نیروهای مسلح است، زیرا باعث ایجاد آرامش در کشور می شود.

وی تصریح کرد: برقراری امنیت در کشور ما اینطور است که اگر فرزند خانواده ای از خانه خارج شد، خانواده نگران سلامتی او از بیم حملات تروریستی نیست؛ در حالی که همسایگان ما چون سوریه و عراق شاهد این اتفاقات هستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان داشت: در دوره ای که دشمن ما یعنی آمریکا با بودجه ای چندین برابری در حال تجهیز نیروهای نظامی خود است، چه طور مسئولین دولتی فارغ از هر نوع جناح بندی سیاسی، به دنبال حذف بخشی از بودجه نظامی هستند؟ باید بدانند دور تا دور کشور ما را تروریست ها و دشمنان محصور کرده اند.

رشید با تاکید بر اینکه اگر غیرت ندارید به اندازه آمریکایی ها به فکر تامین امنیت مردم خود باشید، اظهار داشت: سوال اینجاست که مگر همین موضوعات نظامی باعث نشد آقایان در مذاکرات بتوانند از موضع بالا با کشورهای دیگر سخن گویند. امنیت کشور ما مرهون نیروهای نظامی است.

این فعال دانشجویی با طرح این سوال که چرا امنیت کشور را به دست خودمان خالی می کنیم؟ پاسخ داد: دولت‌مردان بیشتر به فکر برجام هستند و توجهی به مسائل نظامی ندارند. هر انسانی که به کشور خود اهمیت دهد به وطن خود ضربه نمی زند. خدای ناکرده اتفاقات تروریستی در کشور غیر از بحث فیزیکی، مشکلات روحی جدی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در مرکز اتفاقات تروریستی است، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید هر چه بیشتر در کیفیت نیروهای مسلح اقدام شود؛ حذف منابع مالی از برجام هسته ای خطرناک تر خواهد بود.

رشید بیان داشت: همه مردم به پیشرفت صنایع نظامی امیدوارند و نباید مسئولان با کج اندیشی خود این موضوع را ضعیف کنند. قدرت جمهوری اسلامی باید دارای ابعاد امنیتی و نظامی باشد و حتما باید مورد توجه قرار گیرد.