مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه با شروع دولت موسوم به تدبیر و امید بد اخلاقی‌های بسیاری گسترش یافت، شخص رئیس جمهور، وزرا و بعضا معاونین از توهین به بخشی از مردم عبایی نداشته و شاید به همین دلیل بود که مردم در اکثر شهرهای کشور تمایلی به لیست حامیان دولت نشان ندادند.

وی افزود: بخشی از بی‌اعتمادی مردم به دولت نیز مربوط به نحوه اجرای برجام و وضعیت اقتصادی جامعه است، دولتمردان بعد از اینکه برای اجرای برجام وعده‌های بسیاری دادند، اکنون متوجه شده‌اند که برجام هم تاثیری در اقتصاد کشور نداشت.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه سفره مردم در این روزهای پایانی سال کوچک‌تر شده است، مردم و به‌خصوص قشر آسیب‌پذیر تحت فشار هستند و عزت مردم به واسطه بی‌تدبیری‌ها خدشه‌دار شده است. قیمت نفت پایین است و متاسفانه دولت هم درآمدهایش را صرف خرید کالاهایی که برای کشور و ملت واجب نیست می‌کند.

رشید تاکید کرد: اینکه فقط شعار لمس برجام را بدهیم مشکلی را حل نمی‌کند، سفره‌های مردم باید نشان‌دهنده تاثیر برجام باشد، توصیه می‌کنیم آقای روحانی برای اینکه از نتیجه برجام آگاه شود، مستقیما از مردم سوال کند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: آفتاب برجام تنها بر دولت می‌تابد و از آن چیزی برای مردم گرم نشده است، دولت بوده که برجام را ابزاری برای پیروزی در انتخابات گذشته کرده بود. البته جای بسی تاسف دارد که مجری انتخابات رسما از یک جناح طرفداری می‌کند و سعی بر تخریب جناح مقابل خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که حنای اعتدال دیگر رنگی ندارد و مردم به آن اعتماد ندارد، ظاهرا دولتی‌ها نیز این را متوجه شده‌اند و به همین دلیل است که سعی می‌کنند زیر سایه رئیس جمهور اسبق حرکت کنند، اما دولت باید استقلال خود را حفظ کند.

رشید تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت کشور را با آرامش مدیریت کند و به مشکلات مردم بپردازد، اقتصاد کشور مشکل دارد و دولت برای حل آن باید اهتمام ویژه ای بورزد، امید را باید در سفره مردم جست نه در نزدیکی به یک گروه معلوم‌الحال. امروز مردم منتظر رونق اقتصادی هستند که دولتی‌ها سه سال است وعده آن می‌دهند، دیگر باید وقت عمل به آن وعده‌ها رسیده باشد.