اینکه ما چطور تاریخ کشورمان را روایت کنیم خیلی مهم است! اینکه دفاع مقدس را نیز چطور روایت کنیم بسیار مهمتر است! در تمام فیلم هایی که تا به امروز دیده بودم اکثرا سعی کرده بودند جنگ را قشنگ کنند، داستان های عاشقانه موازی تلخ بودن و جدی بودن جنگ را از بین می برد. اما "تنگه ابوقریب" اینطور نبود، دیشب فیلم را دیدم. 
من خوشم آمد!
نکات خوب و جالبی در فیلم خودنمایی می کرد، چهره پردازی رزمنده ها بسیار زیبا بود، جنگ و تلخی و سختی آن را هر کسی که روی صندلی ها نشسته بود احساس می کرد. داستان "تنگه ابوقریب" ظاهرا تلخ است اما باطنا بسیار #غرور_آفرین.
حقیر که به خاطر ندارم قم و حوزه علمیه از این چنین پروژه هایی حمایت کند، اما حداقل می شود که آقایان، مسئولین را مجبور کنند که این چنین فیلم هارا ببینند که فراموش نشود این عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در ازای از دست دادن چه شرافتمندانی بدست آمده!
ما عزیزانی را با لب های تشنه در واپسین روز های جنگ، از دست دادیم. همان زمان دیپلمات های ما در حال نهایی کردن قطعنامه 598 بودند و این را همه می دانستند، اما این باعث نشد که از جانفشانی رزمندگان دلیرمان کم شود. آیا ما هم امروز اینطور هستیم؟! آیا در حوزه جهاد علمی و جهاد اقتصادی به همت خودمان دلخوشیم یا کمک مسئولین؟! آیا در جهت محرومیت زدایی خودمان اقدام کردیم یا منتظریم تا سرمایه خارجی ناشی از #برجام برسد؟! حتما بار ها جمله "ما مامور به انجام وظیفه ایم نه مامور به حصول نتیجه" را شنیده اید، اما#رزمندگان عزیزمان این را عملا نشان دادند. انقلابی نباید بنشیند و تماشا کند و هر چه شد آن را نقد کند، ما همه باید به وظایفمان برسیم، حال دولت دست هر کس که میخواهد باشد!
در فیلم صحنه ای بود فرمانده به سرباز اقتدا می کرد! چقدر زیبا و دلنشین! حیف که ما چقدر از آن روزگار دور شده ایم، آیا در بین کشوری ها و لشکری ها هنوز هم افراد این چنینی داریم؟! آیا مدیری کنار کارمندش ناهار می خورد؟ آیا فرماندهی در نماز جماعت مجموعه اش در کنار نیرو هایش شرکت می کند؟! ما را چه شده است؟! الگو ها عوض شده اند؟
.
.
پ.ن: #لشکر_77_خراسان بعد از شکستن حصر آبادان به لشکر_77_پیروز_خراسان تغییر نام داد و تا آخرین روز های جنگ در مناطق عملیاتی ایفای نقش می کرد. در قسمتی از فیلم از لشکر 77 نام برده شد. باعث افتخار است که پدر بنده از جانبازان و ایثارگران لشکر 77 پیروز خراسان است، یاران خراسانی در جای جای روز های این انقلاب پیروزمندانه نقش آفرینی کرده اند.
پ.ن: "#تنگه_ابوقریب" را حتما ببینید!
#جشنواره_فجر
#فجر_36
#فیلم_انقلابی
#دفاع_مقدس
#جنگ