رشید، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شکایت آیت الله کلانتری از رئیس جمهور به اتهام سرقت علمی از کتاب ایشان گفت: پایان نامه در مقطع دکترا یک منطق علمی است که یک فرد متخصص در یک حوزه خاص ارائه می کند. در واقع هر چه این منطق علمی قوی تر باشد، یعنی صاحب آن تلاش بیشتری کرده و فرد باسوادتری است. با این توضیح باید بگوییم که متاسفانه رئیس جمهور هیچ تلاشی برای بخشی از پایان نامه خود نکرده و این یعنی به صورت واضح یک سرقت علمی صورت گرفته است.

وی  با بیان اینکه رئیس جمهور منتقدان خود را بیسواد می خواند، در حالی که امروز خودش متهم به سرقت علمی است، افزود: امیدواریم که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به بررسی سرقت علمی رئیس جمهور ورود کند و اگر اینگونه بوده ، برخورد قانونی صورت بگیرد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در صحن مجلس پاسخگوی اتهام سرقت علمی باشد، گفت: اگر تحصیلات دانشگاهی به سبک رئیس جمهور و برادرش در کشور نهادینه شود، باید فاتحه انقلاب را بخوانیم. متاسفانه امروز نیز شاهدیم که برادر رئیس جمهور در حال تحصیل رانتی در دانشگاه شهید بهشتی است. حرف ما این است که مگر فریدون چه فرقی با سایر دانشجویان این کشور که مجبورند برای تحصیل خود تلاش کنند، دارد . چرا باید فریدون با رانت در مقطع دکترا تحصیل کند؟